birdie

Idag hände det en väldigt lustig sak under kvällningen. Jag gick ut på balkongen och hörde att något flaxade oroväckande nära mig, då jag kollar ner på golvet så ser jag en fågel som förgäves försöker flyga ifrån balkongen. Han flyger gång på gång in i vårat glas inhängnad som omger balkongen, det roliga var att han inte kunde flyga upp mer än en decimeter från golvet. Jag fick panik, fågeln fick panik och jag försökte utan resultat få upp honom på en blompinne som låg på stolen. Då börjar fågeln plötsligt bajsa frenetiskt av rädsla och jag får ännu mer panik. Jag tänkte för mig själv att han kommer ju att ta livet av sig så många gånger som han flög in i glaset. Eftersom mamma och pappa åkt till landet så var jag helt solokvist. Men det var inget snack om saken; Jag behövde vuxen hjälp. Så jag ilar in till grannen och frågar om hon kan hjälpa mig, hon, hennes son och hennes mamma kommer då över och hjälper mig, de var först också panikslagna men sen kom grannens mamma på att jag skulle leta efter en skolåda och en tidning, så hon föste modigt in den flaxande och kraxande fågeln (förövrigt fullvuxen, men av okänd art) in i lådan och sen släppte vi ut vår polarepär på gården.
Ett lyckligt slut men för ett tag där trodde jag att han/hon skulle ha ihjäl sig själv eller åtminstonne få en hjärnskakning.

Imorgon drar jag till Sandhamn till Söndag. Ha det über!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0