my story, part 3

Min familj är underbar! Ibland kommer jag på mig själv att sitta och tänka på hur mycket jag verkligen uppskattar min familj och allt de har gjort för mig. När jag pratar om min familj så menar jag inte bara min mamma, pappa, syster och bror utan även mina kusiner, moster, mormor, och alla andra som tillhör min släkt och familj.
När jag var sjuk så visade dom hur man ställer upp för någon som behöver en. Det var många som svek mig under sjukdomen, men min familj backade mig till tusen och stod brevid mig hela vägen.
När jag pratar om sveket från många så kan jag ändå förstå det på ett eller annat sätt, för det krävs en stark människa för att orka leva och stötta någon som är så pass sjuk, som lider av djup ångest i sin renaste form... Det krävs någon som är beredd att offra allt för att få den sjuke på fötter igen... Det var min familj, de tog hand om mig och kämpade för mig och jag skulle helt seriöst ge mitt liv för vem som helst av dom.
Självklart så insåg jag inte vad de offrade för mig just då eftersom jag var så uppslukad av min egen sjukdom. Jag brukar ofta prata med vänner som spenderat tid med mig på sjukhuset om vad den ångesten man kände innebar.
Vi har kommit fram till att någon som inte varit med om det själv någonsin kan förstå hur djupt ångesten går, hur hemskt det är att hata sig själv på den nivån, hur det känns att ta ut sin ångest på maten och att bara vilja krypa ur sitt eget skinn och springa ifrån det.
Det fanns tider då jag ville dö, hellre dö än att gå emot ångesten, för det är egentligen det de handlar om, för att bli frisk så måste man övervinna sin egen herre i huvudet, han som ger en kommandona, som befaller en att inte äta och utsätter en för nya utmaningar varje dag. Det var så det kändes för mig, det kändes som om jag var besatt av någon, någon som ville göra allt för att förstöra mitt liv.
Till alla som någonsin lidit av ätstörningar i vilken form som helst eller som just nu lider av det:
Se dig själv i spegeln, intala dig att du är vacker... För det är du! INGEN är värd att gå igenom det helvete som vissa av oss tvingas utstå. Det kommer en dag då solen kommer att lysa på din himmel igen! Den krassa sanningen är dock att det enda som kan göra dig frisk är det som skrämmer dig mest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0