my story, part 5

Under den tiden jag var sjuk gjorde jag och min behandlare en lista över för och nackdelar med skjukdomen. Ta en titt, den kan vara värt att tänka på detta;

Fördelar med Anorexi:


Uppmärksamhet
Mera närhet/anhöriga
Nya kompisar/sjukvården
Förändringar
Ångestdämpande
Egen bekräftelse
Känner sig stark
Kontroll
Slipper oroa sig för annat
Speciell
Märker vem som är ens riktiga kompisar
Erfarenhet
Kunskap
Stannar upp och tänker efter

Nackdelar med anorexi:

Blir aldrig nöjd
Tappar kompisar
Upptagen av tankar
Ingen idrott
Bortglömd
Ångest
Mediciner
Ser läskig ut
Nedstämd/humörsvängningar
Isolering från övriga livet
Lever i en kokong
Ensam
Rädsla att bli tjock
Rädsla att inte bli frisk
Skuldkänslor/föräldrar
Tappar bort sig själv
Rutiner runt mat
Kläder passar inte
Fysiska problem
Slutar växa
Fryser
Sämre ork

Man märker ju klart att nackdelarna väger över, trots det är det ett rent helvete att ta sig ur sitt eget fängelse. Jag har stirrat mig blind på nackdelarna tusen gånger under min sjukdom men ändå inte riktigt sett nackdelarna som något negativt, det kan jag lova er att jag gör nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0