grannfejden

Det absolut värsta jag vet efter rasism är gamla surgubbar som ska leka poliser i sina områden. Nackdelen med att bo i lägenhet är just det; det finns alltid någon som stör sig på allt man gör och ska leka polis.
Idag gick jag ner till tvättstugan och skulle hämta två madrassöverdrag som vi hade torktumlat, jag har ingen aning om hur sånt funkar så jag öppnade torktumlaren, tog det jag skulle hämta och gick hem. Efter 1 minut inne i lägenheten plingar det på dörren. Pappa öppnar och där står en gubbe på 70 år och glor argt

Gubben: Är ni klara i tvättstugan?
Pappa: Ja
Gubben: NEJ det är ni inte alls, ni ska komma med och städa
Pappa: Vi kommer ner snart
Gubben: Nej, det gör ni inte alls ni kommer med nu på en gång (han är sjukt otrevlig hela tiden)

Snäll som min pappa är puttar han iväg mig för att följa med och städa. Väl nere i tvättstugan börjar gubben visa otreligt hur jag ska göra och dumförklarar mig i varje mening han yppar. Jag förklarar att jag inte visste hur det fungerade och säger att tack för att du visar men jag kan göra det själv nu. Han envisas med att visa och jag säger att Tack men jag klarar mig själv. Sen börjar vi en hetlevrad diskussion då han säger att jag är en jävla uppkäftig snorunge och blablabla... En sak måste ni veta om mig; När jag blir arg så gråter jag. Och precis när gubben står 1 mm från mitt ansikte och skäller ut mig efter noter så kommer pappa in och hör precis att han säger SNORUNGE. Pappa pekar sitt fingar på honom och börjar skälla tillbaka och säger att så kan man inte säga till en stackars tjej som inte vet hur tvättstugan fungerar. Gubben och pappa börjar bråka och pappa avslutar sin mening med "du vet inte vem du bråkar med" hahah... Pappa säger åt gubben att han ska be om ursäkt för att han gjort mig ledsen då säger gubbfan såhär:
- Ska jag som är 70 år behöva be om ursäkt?
Helt jävla sjukt, han om någon ska väl be om ursäkt då han är 70 och jag är 19 och han borde vara den som vet bättre, men att orka gå runt och vara polis orkar han, men sen blir han plötsligt ett stackars offer på 70 år... Helt galet... Skulle vilja se hela scenariot på film...
Sjukt kul nu, men där stod jag med gråt i hela ansiktet och var helt livrädd för den Värmländska gubben.
Tack godegud för min pappa...

När vi kom upp i lägenheten igen gick jag pappa och basti och muttrade jävla gubbjävel för oss själva...

Världen vore en bättre plats utan låtsas poliser...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0