stjärnsund

I södra Dalarna ligger en liten by som heter Stjärnsund, det är världens mysigaste och finaste ställe. Där har jag sprungit sen jag var liten knodd och vart där vareviga sommar. I år efter två års firande på andra ställen så ska jag äntligen fira Midsommar med min familj på landet. Det ska bli otroligt mysigt. De flesta känner numera till Stjärnsund pågrund av en tragisk historia om den lilla flickan Engla. Otroligt illa berörande...
Nåväl, jag sitter nu och väntar på att min syster ska sluta jobba så att vi kan ge oss av någon gång...
Egentligen så tycker jag att Midsommar är en hemskt "högtid", ännu en anledning så att folk får gotta sig i dricka och köa till system bolaget... Ärligt talat, folk krökar ju ner sig totalt under Midsommar helgen, dessutom sker flest bilolyckor idag och söndag då de är de dagarna som flest bilar är ute på vägarna... Trevlig helg allihopa, ta det lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0