freedom writers

Kom nyss hem och ligger i sängen efter en lång ledig dag. Visst är det skönt att vara ledig men eftersom vi snart tar studenten så läser jag bara 3 ämnen vilket resulterar i mycket ledighet. Dessutom har mina vänner inte samma schema som jag vilket betyder att det blir ganska mycket ensam tid då min pojkvän jobbar och sliter hela dagarna. Kort sagt är man ensam väldigt ofta nu förtiden. Det i sin tur resulterar i en himla massa grubbel. Först och främst över livet men även över småsaker.
En sak har jag iallafall kommit fram till och det är att jag har en sjuk ångest inför själva student dagen. Dock inte för livet efter studenten. Ångesten är framförallt relaterad till hur man ska orka en hel dag med intensiva ögonblick, glädje och sociala sammanhang. Sen kommer ångest över att dagen som jag längtat efter i 13 år bara kommer att flyga förbi som ännu en dag och när man vaknar dagen därpå är allt över. Sen kommer ångesten över att man kanske blir för full eller att man är sjuk eller att något annat hemskt skulle inträffa. Jag försöker verkligen att slå bort tankarna och inte tänka så mycket, framförallt känner jag att jag inte borde spekulera så mycket över hur det kanske blir med tanke på att det säkert kommer att leda till att man blir besviken. Det finns egentligen inget annat att göra än att vänta och se.

Kom ju nyss hem som sagt, har varit hos Lisette och kikat film och myst. Såg en sjukt bra film "Freedom riders", rekomenderas starkt om man gillar lite drama.

Nu måste jag sova annars kommer  jag inte upp i morgon till spanska lektionen (som jag alltid är sen till iof)

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0