oh my lord

Arg, arg, arg... Jag blev inte sjuk i anorexi pga modevärlden, men bara för att jag inte blev det betyder det inte andra inte kan bli det. Med risk för att låta som en moralkaka, here it goes:
Jag blir så förbannad när jag tänker på hur snevriden hela mode branschen är. Jag älskar att modella när man är omgiven av underbara människor som tar hand om en och får en att känna sig hemma, i min agentur är det väldigt viktigt och min modellmamma är världens bästa. Hon tar hand om oss som om vi vore hennes egna barn. Men så är det inte överallt och sverige har en ganska mild modeindustri.
Hittade just en bild på lite baddräktsmode från Emilio Pucci och Oscar De la Renta. Det ser ut som om tjejen till höger på bilden nedan har snopp för att baddräkten sitter så illa. Hur ska unga tjejer kunna bli kvinnliga om vi hela tiden eftersträvar size zero trenden. 

 

Det här däremot är helt underbart, doves kampanj mot anorexi/bulimi http://www.dove.se/se_sv/se_sv/index.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0