z-fm

Sitter och kollar på Gilmore Girls och önskar innerligt att jag kommer att ha sådana förhållanden med mina barn. Jag har alltid velat ha många barn, undra om man känner likadant efter det första?
Satt och funderade igår på vad jag ville bli. Jag har alltid velat mellan läkare och polis (förutom fram till jag var 10 och ville bli dagisfröken). För att bli läkare behöver jag grundläggande behörighet plus matematik D, fysik B, kemi B och biologi B. Inte nog med det så har nästan alla sökande 20.0 i snitt, men jag är envis så jag vet att jag skulle klara det, visst jag kanske blir klar läkare när jag är 62 och hinner jobba i tre år innan pensionen men skitsamma.
Igår kom jag däremot fram till att jag skulle bli Psykolog. För att bli psykolog behöver jag detta: Matematik B, Samhällskunskap A, ett års arbetslivserfarenhet där jag jobbat halvt. Jag har läst både Matte B och Sam A så det ända jag skulle behöva här är ett års halvtidsarbete.

Det är helt galet att man ska bestämma vad man vill bli när man blir stor när man är liten (jag är fortfarande liten)
hihi...



Hörs sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0