min last.

En fråga som ofta cirkulerar i mitt huvud är; Hur kunde jag drabbas av Anorexi? Hur kunde just jag bli sjuk? Vad gjorde jag för att förtjäna det?
Jag skapad ett fruktansvärt monster som tog flera år att tygla. . .
Frågan är: Kommer vi någonsin kunna bli helt fria från våra demoner? Jag är frisk, friskare än jag någonsin kan komma ihåg att jag varit. För om jag ska vara ärlig så kan jag inte komma ihåg tiden då jag var frisk innan jag blev sjuk... Den tiden existerar lixom inte på något sätt...
Men ibland kommer de där små stunderna, dom dagarna som tynger ens axlar så fruktansvärt mycket, då man ställer sig just frågan; Kan man bli fri?
Och jag tror, eller jag vet, att jag tyvärr är så frisk som jag någonsin kan bli (jag är förstås oerhört tacksam för att jag är så pass frisk som jag är) men vore det inte skönt att även kunna slippa de tunga dagarna också? Men det är min last, anorexi är min last, det är en del av mig. Hur mycket jag än vill skrapa bort det från min identitet så kan jag inte det, för det är jag till så stor del. Likaså som någon annans last är att de lider av migrän, så lider jag av mina små demoner. Och ja, jag har vant mig, men ibland vill man bara ge dom en liten snyting...


Kommentarer
Postat av: Jerry

Jag tror att det kommer bli lättare å lättare ju längre tiden går och ju äldre du blir. Som du säger, det kommer alltid att finnas där men säkert i mindre skala nu när du är frisk. Som Timbuk säger "..så kommer allt att lösa sig.. tiden har en sån magisk kraft på oss" :)

2009-11-16 @ 10:51:36
Postat av: eliza

kloka ord av en klok kvinna. Du har rätt, ibland känns det bara som om det är en sån stor del av mig. Inte bara på ett negativt sett, utan positivt också. Det får mig att vilja hjälpa andra med mina erfarnheter.

2009-11-16 @ 19:46:20
URL: http://elizasord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0