Ett sting av avund.

Så nu äter en stor del av tjejerna i min umgängeskrets något slags bantningspiller som ökar förbränningen & dämpar hungern(?)... Det känns väldigt jobbigt. Jag ska försöka förklara. Jag tycker att det är skitjobbigt att jag aldrig kommer kunna hålla på med något sådant. Inte för att jag under några somhelst omständigheter vill äta dessa piller. Utan för att jag vet att jag under hela mitt liv aldrig kommer att kunna gå ner ett kilo eller två bara för att jag "vill" eller "behöver". Jag kommer alltid ha den ständiga oron för att det ska gå i överstyr i huvudet. Banting eller nyttigt finns inte i mitt huvud. Tänker jag att jag ska vara nyttig en vecka så slutar det i total kaos. Det blir som något slags maniskt beteende där jag tänker att jag ska vara nyttig men allt bara slutar i en extrem pannkaka och alla mina gamla anorektiska tankar är på plats i mitt huvud fortare än jag hunnit säga nyttig.
Många tänker nog skönt, hon behöver inte tänka på något sånt. Men en dag kommer även verkligheten komma ikapp min fabulösa förbränning och den dagen då jag vill gå ner ett par kilon kommer att komma, oavsett om det är om 10 år eller om 20 år och jag är inte säker på att mina gamla tankar kommer att ha försvunnit helt trots att det gått en lång tid då.
Det har gått 6 år nu sen jag fick min diagnos. Under denna tid har jag hunnit bli sjuk, bli behandlad, bli frisk och bli friskförklarad. Trots detta så har jag accepterat att det alltid kommer att finnas i mitt bakhuvud.
En vanlig dag tänker jag inte på det. Men dagar som denna, när jag inser att mina vänner sysslar med sådant så är ångesten extra jobbig. Samtidigt som jag kan förstå att folk vill gå ner i vikt så skapas någon slags irritation i mig, varför? Varför ska folk behöva gå ner i vikt? Varför ska man behöva trycka i sig massa piller för att nå dit man vill?
Jag hajar noll. Skitjobbiga dag. Känns som en grå sten la sig på mitt huvud. Vet egentligen inte varför. Men ett sting av avund nådde mig på något sätt... Ibland kommer verkligheten bara ikapp en.

Nej nu blev jag trött, måste nog sova bort denna huvudvärk.

Godnatt

Kommentarer
Postat av: claudia

shit vilka keffa tjejkompisar du har!

alla preparat som får en att gå ner i vikt är antingen:

1. rena rama mumbojumbot

2. farliga

3. knarkbaserade



Och fungerar dom så kommer dina kära väninnor ändå att gå upp i vikt igen när dom slutat att fuskbanta. Det kan du ju hälsa från mig (:

Skönt att du är så klok (även om du var dum en gång i tiden)

2010-03-02 @ 09:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0